Bärmousse - recept

 
 
Hejsan :) idag är jag barnvakt och samtidigt som han sitter och spelar på sin mobil så håller jag på att bakar tårtbottnar till ett kalas :) Jag ska göra tre vanliga och en laktosfri. Eftersom choklad (som jag först tänkte använda i fyllningarna) innehåller laktos så blir det två bärmousser i båda två, bara att jag använder laktosfri grädde i den ena. Sedan tänkte jag ha bärgrädde runt om som jag gjort randig med min gräddkam och sedan hälla en chokladganache över de tre vanliga så man ser skillnad, sedan till sist toppa dem med massa frukter! Jag använda mig utav vindruvor, mandariner, physalis, melon, jordgubbar, blåbär, hallon och ev lite ananas! Får se lite vad affären har att erbjuda :) bärgrädden tänkte jag göra med hallon eller blåbär, tror jag tar de ena på den laktosfria och de andra på de tre vanliga. Första bottnen är i ugnen, bilder kommer sen! 
 
Recept på bärmousse: 
2 dl vispgrädde
2 dl tinade bär
3 msk florsocker 
2 tsk snabbgelantinmix
 
gör såhär: 
vispa grädde och florsocker löst. Mixa sedan bären till en rinnande vätska och tillsätt snabbgelantinet där i, fördelen med snabbgelantin är att de inte behöver svälla eller smältas! Vänd sedan försiktigt ner bärmixen i den vispade grädden och vänd ihop. Låt sedan stå i kylen ett par timmar innan du serverar :) 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: