Blåbärscheesecake

Här är en favorit som jag ofta brukar göra, dock med olika bär! Har länge velat prova att göra en med körsbär så jag får se om jag kommer till skott en vacker dag. haha! Men som sagt en favorit, enkel att göra och smidigt recept - lycka till! 
 
 
RECEPT
15 Digistivekex
100 g Smält smör

Fyllning 1
450 g Philadelphiaost
200 g Blåbär (eller hallon)
2 ägg
1 1/4 dl Strösocker

Fyllning 2
2 dl Creme Fraiche
3 msk Strösocker
1 msk Vaniljsocker

1) Sätt ugnen på 180 grader. Kör kexen och smöreti matberedare. Tryck ut i form och grädda 10 min.
2) Blanda ingredienserna i fyllning 1 i matberedaren till en jänmn smet och häll sedan i formen över kexblandningen och grädda i nedersta delen i ytterligare 30 min.
3) Blanda ihop fyllning 2 och bred över kakan och stoppa sedan in kakan i ugnen igen i ungefär 5 min.

Dekorera med amerikanska blåbär, citronmeliss samt pudra på lite florsocker



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: