Påsklämma

Här kommer nästa tips angående billiga och toppenbra redskap som man (iallafall inte jag) klarar mig utan i köket när jag bakar :D 
 
Idag är det inget mindre än en påsklämma! Det är något som de flesta inte ens behöver köpa, utan de ligger säkert nån och skräpar i lådan hemma! 
Det jag använder den till är till att försluta spritspåsen i övre änden när jag spritsar. 
 
Jag ska försöka förklara så gott jag kan hur jag använder mig utav de här lilla knepet. 
 
Steg 1. Fyll spritspåsen, men inte ändra upp utan spara ca 1 dm i övre kant. (jag har stora påsar) 
Steg 2. Sätt påsklämman i kanten där uppe, pressa ut att luft innan så de inte blir som en ballong. 
Steg 3. När du börjar spritsa så håller du tummen och pekfingret ca 1 dm ovanför tyllen, du arbetar alltså bara med en liten del av frostingen (eller vad du spritsar) i taget, resterande ligger ovanför din hand och hålls kvar tack vare påklämman. 
Steg 4. Allt eftersom frostingen tar slut så "Viker" Du ner påsklämman så att den pressar ner frostingen som är kvar, och påsen blir behändigare.
 
På detta sätt får du bättre kontroll över ditt spritsande och du slipper kladda om de skulle läcka ut. 
 
Observera att det finns spritspåseklämmor att köpa, men en vanlig påklämma funkar alltså precis lika bra och kostar inte alls många kronor, ofta har man det redan hemma :)
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: