Minimuffins

Godmiddag :) 
Jag tänkte dela med mig av mitt recept på minimuffins, det är de bästa som finns! Muffinsarna blir sådär "klibbiga" på ytan eller vad man ska säga, precis som de man köper färdiga, plus otroligt fluffiga och goda inuti :) Detta recept använder jag alltid när jag gör cupcakes, vilket ofta blir i mini varianter då jag tycker de stora blir för mycket att äta! 
 
Du behöver: 
2 ägg
125 g smör 
2 dl mjölk
3.5 dl socker 
2 tsk vaniljsocker 
5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
ev. 2 dl bär
 
Gör såhär: 
Smält smöret och tillsätt mjölken och ägget, vispa ihop med elvisp. Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt ev bären och rör ihop. Fyll formarna ganska mycket, iallafall 2/3 då smeten reser sig fint på höjden! 
 
 
I ketchupkoppar från mcdonalds! M
Mums!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: