Världens enklaste blomma

Hej! Har gjort en blomma för typ en vecka sen som legat i ett skåp på tork tills jag skulle använda den. Bestämde mig för att göra det idag, och måste bara dela med mig av konceptet då det är den absolut enklaste blomman jag gjort och den går att göra gigantisk! 

Du behöver: 
Sockerpasta eller marsipan 
CirkelStansar, glas i olika storlekar eller vad som helst som är runt.
Dogbone 
Plastfolie 

Gör såhär: 
Kavla ut marsipanen tunnt. Tryck ut cirklar i olika storlekar, använd dogbone verktyget och tunna ut kanterna extra mycket. Lyft sedan och lägg på tork i tex temugg, skål osv. 

Jag använde en skål, en temugg, shotglas, äggkopp osv som jag hade plastat in på toppen bara så att blomman låg ovanpå men lite nedåt lutad i mitten. Försök få den att vecka sig lite i kanterna. 



En utplattad cirkel. 


När man lägger ihop den sen så lägger man bara bladen i storleksordning i varandra :) sedan kan man dekorera med lite pärlor eller pensla på rainbow dust eller vad som helst :) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: