Cakepops

Hej på er :) imorgon vankas det kalas för min fästmans kusiner så idag bakar jag cakepops :) det är jätte enkelt och väldigt roligt för att det går att variera i all oändlighet :) 
 
Du behöver 
500 g kaka, tex sockerkaka 
150 g Philadelphiaost
300 g choklad av valfri sort
Strössel eller annan dekoration 
Papperssugrör eller klubbpinnar
 
Gör såhär
väg upp kakan och smula sönder i en bunke. 
Tillsätt osten och blanda till en smidig deg. 
Rulla bollar och ställ in i frysen en liten stund. 
Tryck ut hål med pinnar och doppa sedan änden av pinnen i smält choklad och fäst i hålet. Frys igen så pinnen fastnar. 
Smält resterande choklad och doppa bollarna i, låt rinna av och dekorera sedan med strössel eller dylikt. 
Ställ antingen uppochner eller tryck ner pinnen i frigolit eller något annat som passar :) 
 
 
Sockerkaka redo för smulning! Gjorde en sats med sockerkaka och en sats med tigerkaka. 
 
 
Sockerkaka och philadelphiaost som mixas, de får en bra konsistens som är lätt att forma släta bollar av. 
 
 
Barnen skötte dekorationerna, kan ju säga att det gick åt en hel del strössel .. 
 
 
Vi valde rött och blått som färgtema, även strösslet jag köpt gick i de färgerna, men sen hittade de mina andra strösselburkar haha :) 
 
 
Det blev 40 st, använde 36 st då det fanns så många pinnar i förpackning, sen gjorde jag två fettfria (de bruna nere i bild) men till dem fick jag ta grillpinnar :) 
 

Lycka till med bakningen! Nästa gång jag ska göra cakepops blir runt den 27 Mars till mitt egna födelsedagsfika. Tills dess har jag beställt pappsugör i fina vårfärger, temat då blir gult och grönt. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: