Chocolate and mashmallow

Hejsan :) har bakat lite nu efter nattjobb till kvällens jobb så vi har något gott att smaska på! Blev en ny kaka som jag sett många baka och gett goda omdömen så jag tänkte att jag var tvungen att testa :) 

Du behöver 
115 g smör 
1 dl farinsocker 
2 dl strösocker + 0.5 dl till rullning 
1 tsk salt 
1 tsk bikarbonat 
2 tsk vaniljsocker 
2 ägg 
1.5 dl kakao 
5 dl vetemjöl 
60 mini mashmallows 

Gör såhär 
Sätt igång ungen på 200 g.
Lägg mashmallowsen i frysen. 
Blanda smör, farin och strösocker till en fast massa. 
Tillsätt äggen och vaniljsocket och blanda runt. 
Tillsätt kakaon, blanda, vetemjölet, blanda och till sist salt och bikarbonat. 

Ta upp en bit deg och platta ut till en cirkel i handflatan, lägg 3 minimashmallows i mitten och vik upp kanterna så du stänger in mashmallowsen och rulla sedan till en slät boll. Rulla i strösocker och lägg på bakplåtspapper. 
Grädda i ca 4-7 minuter beroende på placering i ugnen. 


Steg 1: ta en bit deg 


Steg 2: platta ut och lägg mashmallows i mitten.


Steg 3: Vik upp kanterna så de fastnar i motsatt sida och stäng in mashmallowsen. 


Steg 4: forma till en fin boll.


Steg 5: rulla i pärlsocker. 


Jag fick ut 20 stycken kakor :) 


Mums! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: