Hej!

Ekar tomt här inne också för tillfället, precis som på den andra bloggen (villeflyttar.blogg.se) men så är det ibland när motivationen inte finns! 

Har såklart bakat sen sist jag bloggade men det är mer det här klassiska så som tigerkaka till Thomas, chokladbollar, sockerkaka, kladdkaka med jordgubbsmousse, budapestbakelser och frallor. Allt det ligger redan uppe här eller är simpla recept som redan finns tillgängliga hos de flesta :) 
 
Tigerkakan däremot kan jag verkligen tipsa om att vispa smör och socker poröst, för att sedan tillsätta ett ägg i taget under omörrning. Smeten blir så mycket fastare än om man gör på det klassiska viset! Så tänk på det när ni bakar sockerkaka eller tigerkaka osv. Smör och socker först, sen ägg. 
 
Har inga stora planer på att baka något spektakulärt inom snar framtid, men jag har lite idéer som jag vill göra, b.la. en fin tårta med ganache som rinner och lite smått och gått. När jag fått tillbaka min bok ska jag absolut baka lite ur den, där finns så mycket fint. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: