Chokladsnittar

Blev så sjukt sugen på chokladsnittar så jag bestämde mig för att göra det! En riktig klassiker - här kommer receptet. 

Du behöver: 
200 g rumsvarmt smör 
4 msk kakao 
1 msk sirap 
2 tsk vaniljsocker 
2 tsk bakpulver 
1 ägg
4.5 dl vetemjöl 
2.5 dl socker 

Ägg till pensling 
Pärlsocker 

Gör såhär: 

Vispa samman smör, socker och ägget. Blanda alla torra ingredienser i en skål och häll i smörblandningen. Låt stå kallt i 30 min.
Sätt igång ugnen på 175 grader.
Forma till tre korvar och platta ut något på bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i mitten av ugnen i 10-15 min. Skär i sneda bitar medans de är varma. 


Vispa fluffigt.


Rör samman de torra ingredienserna. 


Man skulle nästan kunna göra 4 rader av den här degen, blev ganska tjockt :) 


Glöm inte pensla så att sockret fastnar och de får en fin yta :) 


Färdiga, skurna kakor :) använd en degskrapa så går det snabbt att skära till fina bitar :D 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: