Nutella Swirl Cupcakes

Hej på er! 
Håller på att förbereda lite inför onsdag då jag ska ha ljusparty. Hade tänkt att bjussa på nybakta frallor, päronbiskvier, daimbiskvier och nutella swirl cupcakes med en schwiziskt maräng! 
 
Tänkte bjussa på receptet för nutella swirl muffinsen, innan de är dekorerade, de bilderna kommer senare! 
 
 
Här är förresten mitt nya tårtfat! Från EKO. Denna skönhet kostade 199kr. Kommer ha 100 tårtfat innan jag är nöjd med min samling, är så roligt att kunna använda olika beroende på bakverk. 
 
Du behöver 
12 stycken. 
 
125 g smör 
5 dl vetemjöl
2 dl mjölk
3.5 dl strösocker 
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker 
2 ägg 
1 dl nutella.
 
Gör såhär
 
Sätt igång ugnen på 175°C. 
Smält smöret i en kastrull. Ta av från värmen och tillsätt mjölken och låt stå. 
Blanda socker, mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål. Knäck över äggen och rör runt lite. 
Häll sedan i mjölkblandningen och vispa tills de blir en klumpfri smet. 
Ställ formar i en muffinsplåt. Fyll dem till 2/3 och lägg sedan 0.5 tsk nutella i varje form. Ta en tandpetare och "swirla" runt de, alltså dra runt nutellan i cirklar så de blir ett fint mönster och kommer smet över nutellan.
grädda sedan i mitten/nedre delen av ugnen i 12-15 min eller tills stickan kommer ut torr. 
 
 
"Swirlade" muffins, redo för gräddning! 
 
 
Färdiggräddade! Var nere hos grannen och pratade lite så sambon fick sköta ugnen. Jag hade tagit ut dem några min tidigare, just för att de är klara innan de börjar få färg, därför kan de anses ofärdiga trots att stickan är torr när man bara använder ögat. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: